CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Pyzam Glitter Text Maker

Wednesday, March 11, 2009

Mem-Belais di hari minggu

Pada 08/03/2009,hari ahad..aku bersama ma'am besar ku n c-madi (ahli Geng Joran) turun ke Serasa pada pagi atu..masa atu c madi awal dah datang disana dalam pukul 7 lalu..batah ia nunggu aku datang sal aku ngambil umpan lagi..hehehe..sampai saja ku disana dengan membawa umpan yang dibeli dari tauke udang iaitu c-Sawal (teman Geng Joran),aku pun tarus masang senjata ku,c-madi masa atu awal dah ia masang ganya menunggu umpan datang..hehehe..ia yang awal melabuh umpan & masa atu jua ada salah seorang geng NSZ (kawan jua) masa atu memancing sama-sama kami..ia masa atu awal dah belurih ikan kerisi saja dengan berumpankan lauk tamanung behiris..banyak jua ulihnya eh kerisi ah...ok back to the story,lapas ku siap masang senjata ku,aku pun tarus tah melabuh..sampai ke tengah hari,alum jua ada rezeki naik..sambil becerita sama geng NSZ atu,kami masa atu bertukar-tukar pengalaman masa mancing & cara-cara teknik mancing..masa atu jua aku ada offer ia untuk makai umpan ku bawa atu sal banyak ku bali,takut nda abis..hehehe..dalam masa ia ngambil umpan ku untuk ia melabuh,ia pun manggil membagitau aku sal umpan ku bali atu abis mati sal pump oxygen ku rosak (battery baru dah tu)..sedikit hampa lah sal umpan ku bali abis mati,nada yang survive..tepikir ku selajur dengan umpan ku yang mati atu,abis jadi mangsa ulih kami memancing belais yang masa atu banyak bemain ampir batu ah..kira-kira dalam pukul 2 lalu atu,datang ahli Geng Joran (c-Jihan) & teman-teman seperjuangan c-akmalio,adi iparnya & c-ayub..durang atu lapas mengail di danau,nda belurih disana tarus durang mengayau rah kami..hehehe..dalam pukul 4 lalu petang atu,hujan mula turun,apalagi..begagas bah memanyap barang,sebelum atu sampat jua kami begambar dengan ulih kami..sekian..



No comments: