CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Pyzam Glitter Text Maker

Sunday, March 22, 2009

Sembilang ulih c-Akmilio di Sangkar Family c-Ayub

Assalamualaikum..pada 21/03/2009 trip ku kali ani bersama teman Ahli Geng Joran iaitu c-Ayub,c-Akmilio & c-Tom (King of Utik) ke Sangkar Family c-Ayub (teman Geng Joran)..Kami bertolak ke Sangkar tersebut kira-kira dalam pukul 8.30 malam menggunakan perahu boeing 747 kepunyaan family c-Ayub..ehhehe..cuaca masa atu dalam keadaan sejuk kerana baru jua abis hujan..Sudah sampai ke tempat atu,kami pun disambut oleh seorang pekerja warga Indonesia namanya "Sony" yang tugasnya menjaga sangkar atu..setelah atu,kami pun memunggah barang-barang kami dari perahu boeing 747..selesai saja memunggah barang,kami pun terus memasang senjata pancing masing-masing & melabuh umpan di luar sangkar tersebut..sepanjang memancing pada malam atu,kami banyak menaikkan lebih dari 10 ekor ikan "Utik" & seekor "Baby Pari" (Ketuka) & masa malam atu jua,kerikan RAPALA c-Ayub kana tarik dengan kuat sehingga putus perambutnya..pada malam atu,kami dihidangkan makanan yang dimasak oleh "c-SONY" iaitu Megi IndoMee Special (ulihku membawa tu..hehehe) dan juga Kopi Special,nyaman jua eh macam makan di Restoran usulnya..ekekekek..Kira-kira dalam pukul 5.30 pagi ketika aku baru kan cuba-cuba kan melelapkan mata,lonceng yang dipasang arah joran "heng" ku kedengaran bunyinya,lalu aku pun berlari mengambil joranku & menggulung spol ku..semasa ku menggulung spol ku,mula-mula macam nada strike tapi sudah hampir baru tah ada tariknya,tapi nda kuat..rupa-rupanya ikan ketambak (gambarnya lupa minta rah c-Akmilio),lapas atu aku pun melelapkan mataku yang sudah "tak tahan lagi" kan tido sekajap..dalam pukul 6.45,aku & c-Akmilio pun bangun & terus melabuh umpan..nda lama kemudian,c-Tom & c-Ayub pun bangun,tarus melabuh umpan..kira-kira pukul 9.20 pagi,joran c-Akmilio kana strike..Fish-On..melantur jua joran casting RAPALA nya ah..nda lama bertarung,naik cia ikan sembilang,setelah ditimbang..baratnya dalam sekilo lebih..sepanjang memancing di sangkar family c-Ayub atu,c-Tom merupakan top rangking angler kerana menaikkan lebih dari 20 ekor ikan "Utik" (sabar saja ah..)..Pada pagi atu,c-Sony menghidangkan kami makanan breakfast iaitu Megi IndoMee dan Nasi Goreng & minuman Kopi special..Kira-kira dalam pukul 11 pagi,kami pun balik...